Guide: Sådan spiser du dig til pænere hud

Hej skønne piger :-) Dette indlæg skal handle om hvad man kan spise, for at få en pænere hud: altså uden man behøver bruge flere tusinde kroner på diverse hudprodukter. Nogle madvarer er ekstra nærende og plejende for huden, og især om vinteren, når huden trænger til et boost. Man skal dog huske på, at ændringerne ikke nødvendigvis dukker op før efter en månedstid. Så de sunde madvarer giver ikke resultat lige med det samme. Tålmodighed! :-)

1. Farverige grøntsager: Jo stærkere farven, jo flere antioxidanter, både ved frugt og grøntsager. Især tomater, broccoli og spinat er rigtig gode kilder til antioxidanter. En undtagelse er dog løgplanterne, for trods den manglende farve, så er de også proppede med antioxidanter. Og så er der heller ikke noget bedre end en hel tallerken fyldt med farver.

2. Bær: Bær er også meget rige på antioxidanter, og gør at vores celler ikke tager så hurtigt skade. Jeg har også læst flere steder, at de har en foryngende effekt på huden! Hovedreglen er jo at jo stærkere farve, jo flere antioxidanter, og blåbær, jordbær og hindbær er især gode alternativer! Ligesom røde vindruer har flere antioxidanter end grønne. Frosne bær er også helt okay og ligeså gode from friske. Og så er de et godt alternativ til slik, da de er søde :D

3. Spiseligt vand: Hvis ikke man drikker nok vand i løbet af dagen, kan vandmelon være et rigtig godt alternativ, og så smager det jo så godt! Væske er nok det allervigtigste for ens hud, men vandet behøver ikke altid komme fra vandhanen eller en flaske. Der er masser af vand i frugt og grøntsager, og nogle indeholder helt op til 80-90% vand, som fx. squash, agurk, salat og vandmelon. Så spis løs :-)

4. Grøn te: Man kan ikke komme uden om grøn te, og I har sikkert også hørt det før og læst om alle fordelene. Grøn te kan faktisk også hjælpe til bedre søvn, og virke beroligende før sengetid, i modsætning til kaffe. Grøn te indeholder nemlig theanine, som er en aminosyre, og som kan reducere stress, og dermed også gøre det lettere at sove.

5. Omega 3: Laks og avocado er fx. propfyldte med omega 3. Omega 3 har en god effekt på hud og helbred på en del områder, men mest af alt får man en rigtig fin glød af det. Sundt fedt er utrolig vigtigt for huden, så spis derfor laks, avocado, linser og bønner :-)

Håber I har fået noget ud af dette indlæg, og føler jer inspireret til at spise lidt sundere og drikke lidt mere vand – om ikke andet for at få en rigtig smuk hud og få større velvære ♥ Kom endelig med feedback, hvis I ønsker lignende indlæg <3