Update | Min træning og kost

Idag vil jeg lave en lille opdatering i forhold til min træning og kost, og hvad jeg laver for tiden. Husker I jeg fulgte en 12 ugers træningsguide? Den var faktisk udemærket og fik rigtig gode resultater – de 8 uger jeg fulgte den. Eksaminerne kom og jeg havde derfor ikke den optimale tid, til at give mig 100%, så derfor satte jeg den på standby, og trænede i stedet det jeg lige følte for, og havde tid til den pågældende dag.

traenings-inspiration-sund-livsstil

MIN TRÆNING
Pt. er jeg startet op med almindelig styrketræning igen (for ca. 3 uger siden – førhen på guiden var det cirkeltræning), og det er rigtig skønt at variere det lidt. Jeg træner ben ca. 2 gange om ugen, og så er der en dag til skulder/ryg og en til arme/mave. Derudover kan jeg bytte nogle dage ud med fx. cardio, og er netop begyndt at inkorporere det i min træning igen. Det vigtigste for mig lige i øjeblikket er, at jeg ikke går død i det. Det skal være sjovt og motiverende at træne, og ikke nedern og af pligt. Så hvis jeg ikke gider træne ryg/skulder en dag, så træner jeg det jeg vil, som fx. holdtræning i Fitness World eller andet. Jeg bruger stadig træninger fra guiden (Min 12 ugers træningsplan – læs mit tidligere indlæg her), da de varer max 35-40 min. med pauser og er super effektive på den korte tid!

mad-inspiration-sund-livsstil

MIN KOST
Jeg tæller kalorier igen, og det startede jeg med for 3 uger siden også. Det er faktisk fra de 3 uger siden, at jeg startede med at gå all-in på at spise sundt og træne regelmæssigt igen. Jeg har tabt mig ca. 2 kg siden da, og jeg fortsætter. Jeg tæller kalorier mandag-fredag og i weekenden spiser jeg bare med fornuft. I stedet for slik/kage vælger jeg fx. en lækker aftensmad, som ikke behøver være vildt sund. Det er ca. 3 uger siden jeg sidst har spist slik og jeg har det rigtig godt. Jeg får ret tit ondt i hovedet og maven efter for meget sukkerindtag, så det er rart at prioritere på den måde. Ikke sagt at jeg ikke vil spise det hvis jeg får LYST, men lige for tiden er der bare så mange andre gode sager i stedet for slik og kage, som fx. vandmelon og al den lækre sommerfrugt, smoothies mm.

Det var lidt om hvordan jeg træner og spiser for tiden, og hvis I har spørgsmål eller lignende, så skriv gerne en kommentar. Eller hvis I ønsker et bestemt indlæg med aftensmad-, morgenmad- eller snackidéer ♥

signature