Inspiration til sunde mellemmåltider

Hej sødeste piger. Fik I læst mit sidste indlæg med inspiration til sund og nem frokost? Nu vil jeg nemlig lave en opfølger til indlægget, og denne gang vil jeg komme med nogle idéer til sunde mellemmåltider. Jeg kan ikke leeeeve uden mellemmåltider, da jeg ellers bliver alt for sulten og kan overspise til mine almindelige måltider. Derfor er mellemmåltider godt, og de er også med til at holde et stabilt blodsukker. Jeg spiser 2-3 mellemmåltider om dagen, alt efter hvor mange kalorier jeg har til gode efter aftensmad. Ellers spiser jeg om formiddagen og eftermiddagen altid. Alle billederne er fra min Instagram STYLEBYSTEFANIE, og der er I velkomne til at følge mig for mere inspiration ♥

mellemmaaltid-sunde-smoothiesSMOOTHIES ELLER SKYR: Jeg elsker disse, og jeg plejer som regel at spise skyr hver dag om eftermiddagen. Det er en god kilde til proteiner, og så smager det bare skønt, selv om mange har en mening om det. Jeg spiser enten den neutrale fra Levevis eller de små bægre fra Cheasy. Nogle gange topper jeg dem med lækker topping i form af sukkerfri mysli, rosiner, nødder eller lidt frugt, og andre gange spiser jeg det bare som det er. Smoothies laver jeg også nogle gange, men oftest når jeg har virkelig meget lyst til sukker! Jeg laver et indlæg snart et indlæg med mine yndlings smoothie-opskrifter.

mellemmaaltid-frugtFRUGT: En klassiker og jeg eeeelsker frugt overalt på jorden. Jeg spiser i hvert fald et æble HVER dag og gerne om formiddagen, da det godt kan få mit blodsukker til at drille om eftermiddagen. Nogle gange drysser jeg lidt kanel udover æblerne, og det er bare så lækkert! Jeg elsker frugt i alle afskygninger, og især her om sommeren hvor der er vandmelon og cantaloupe.

inspiration til sunde mellemmåltiderCHOKOLADE: Ja, I læste rigtigt – men det er ikke de sukkerholdige af slagsen som twix, snickers (I ved, alle de gode!). Det er +75% chokolade og gerne de 86%. Jeg kan ikke spise sindsygt meget af det, og tager gerne en firkant eller 2, og det er rigtig godt mod den søde tand, især om eftermiddagen. Det giver en lille form for tilfredsstillelse, og så er det bare hyggeligt til en kop kaffe. Ellers køber jeg nogle gange de sukkerfrie varianter, og jeg er især glad for dem fra Nellie Dellies. Jeg spiser gerne et stykke chokolade til frugt, som I også kan se på billedet med frugten. Hvis trangen til sukker er der, kan jeg også godt hakke et stykke ud over min skyr.

mellemmaaltid-proteinrige-valgDET PROTEINRIGE VALG: Mine yndlings mellemmåltider, men nok også dem jeg får mest sjældent. Jeg elsker proteinbarer (og Nupo/Nutrilett) i alle afskygninger. Mine favoritter er Quest Bars, som godt nok er ret dyre, men de har efter min mening det bedste næringsindhold, i forhold til andre barer. Vær meget obs på hvad I vælger, da mange proteinbarer er proppet med sukker, og næsten svarer til at spise en almindelig chokoladebar. Jeg elsker Quest, da de ikke indeholder sukker og så er de low carb. Mine favoritter er klart Cookies & Cream eller White chocolate Raspberry. Ellers laver jeg nogle gange proteinpandekager (YUM!) eller drikker en proteinsmoothie. Elsker elsker elsker ♥ Nupo og Nutrilett barer er ikke de sundeste valg, men jeg er især glad for dem en fredag eller lørdag aften, for at erstatte slik.

sundt mellemmåltid med sunde kager SUND HJEMMEBAG: Jeg elsker at finde en usund opskrift og lave en sundere og ernæringsforbedret opskrift ud af den. Her er jeg især fan af sund kage og muffins om eftermiddagen, det er super lækkert og også godt når man får gæster på besøg, og gerne vil være med til at spise kage! I får lige nogle links på tidligere opskrifter jeg har lavet:
Sund gulerodskage med frosting
Proteintrøfler
Proteinkage
Sunde muffins med æble/kanel
Protein cookie dough
Protein romkugler

Ellers er der:
– Fuldkornsknækbrød eller proteinrugbrød m. proteinrigt kødpålæg/ost
– Hytteost med rosiner eller dem med topping man kan købe
– Grøntsagsstænger med skyr-dip.

Hvad spiser I til mellemåltid?

signature